Tandems

tandem002Je ziet ze steeds meer op de weg verschijnen. Gezellig samen op de fiets. De beste stuurman voorop, de sterkste benen achterop. Maar dat kan ook andersom want iedereen wil, ook op een tandem, weleens achterop zitten.

“Wij hebben”, zegt Ton Berkhout, "een speciale pasfiets, ingericht naar de moderne tijd. Omdat wij uitsluitend op maat bouwen en niets in voorraad hebben, kan de tandem precies zo worden gebouwd als de berijders willen, Uiteraard geven we wel advies en hebben we onze eigen visie. En als iets niet kan dan zeggen we dat ook. Omdat wij mensen blijkbaar soms het idee geven dat alles kan komen er wel eens vragen die technisch onmogelijk te realiseren zijn.”

Aan de hand van de pasgegevens wordt de tandem door hem gebouwd. De pluspunten van de stalen Vittoriotandem is vooral het maatwerk, de stabiele rijeigenschap en de hoge dempingsgraad.

Ton Berkhout: “Op een fietspad zit bij de overgang van klinkers naar asfalt vaak zo'n vervelend gleufje in de weg. Dat voelt heel akelig aan, maar onze tandems vangen dat goed op. Daarnaast maken we ze tegenwoordig wat langer dan vroeger toen de mensen meer voorover wilden zitten en de achterzitter(stoker) vaak over de voorste persoon(machinist) heen zat gebogen. Tegenwoordig wil men vaak wat meer rechtop zitten. Bovendien: de mens is ook wat langer geworden. En... als gevolg van de emancipatie en partnerkeuze is de traditionele tandem ook veranderd. Het frame kan in verschillende modellen worden gebouwd, zoals heren/heren, heren/dames, dames/heren, dames/dames. Allemaal dingen waar we rekening mee houden.”

Over visueel gehandicapten gesproken, de tandem is een ideale manier om lekker uit te waaien en sportief bezig te zijn. Gemeentelijke instanties hebben meestal een budget met financiële ondersteuning voor deze groep. Bij stichting MEE kunt u advies en ondersteuning krijgen om de juiste wegen te bewandelen voor deze steun.

Eén koper stipt Ton Berkhout speciaal aan. “Dat is meneer Van der Staay uit Heemstede. Die fietst elke dag en daar heeft hij vijf voorrijders voor, die om beurten met hem op pad gaan. Hij is echt heel teleurgesteld, als het eens voorkomt dat er op een dag niemand beschikbaar is.”
Ook is er een stichting die het doel heeft om contacten te leggen tussen fietsers (voorrijders) en visueel gehandicapten (achterrijders). Deze stichting heet Tandembuddys.

De meeste berijders van een Vittoriotandem sturen vanaf hun vakantielocatie vaak een kaartje naar Heerhugowaard of een foto. Vittorio tandems zijn zodoende al gesignaleerd van Alaska tot Vuurland en van Nieuw Zeeland tot Korea en in bijna elk land dat daar tussen ligt. Een Vittorio komt overal.

Tandem modellen

View the embedded image gallery online at:
http://vittorio.nl/index.php/maatfietsen/tandems#sigProId12675d522f

 

Tandem met trapondersteuning

tandem trapondersteuning

Hier ziet u een wat luxere uitvoering van een tandem. De tandem heeft een 48-gaats Rohloff naaf en is daarnaast uitgerust met een ondersteuning in het voorwiel. De accu van deze tandem bevind zich bij de achterdrager, deze kan er hier in en uit geschoven worden. Deze tandem heeft ook hydraulische magura remmen voor een optimaal remgedrag. Vaak adviseren wij ook deze remmen te monteren omdat de hydraulische remmen directer remmen en het remt een stuk stabieler

Richtprijs: € 7.500,-

Dakdrager voor tandems

Hieronder ziet u een demonstratiefilmpje van de dakdrager van de tandem. Deze dakdragers worden handgemaakt door Vittorio, daarnaast wordt de dakdrager zo gemaakt dat deze voor elke tandem geschikt is! 

Maat tandem voorbeeld

tandem8

Een sportieve tandem met een Rohloffnaaf met 48 spaaks wielen. De richtprijs = € 6500,-
Uniek aan deze tandem is dat alle tandwielen aan een zijde van de fiets zijn gemaakt zodat dit het opstappen vergemakkelijkt. 

Copyright © 2017 www.vittorio.nl. Alle rechten voorbehouden.